Różna grubość powłoki lakierniczej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tolas27
    Classic
    • 2014
    • 2

    Różna grubość powłoki lakierniczej

    fooojciech, mam zalanego tego Valvoline u siebie, auto jeździ, przez 14000 km dolałem jakieś 100 ml dla świętego spokoju, teraz zaleję Motula zobaczymy czy coś się zmieni
    Tolas
  • Sebuss
    Classic
    • 2012
    • 10

    #2
    Różna grubość powłoki lakierniczej

    Witam wszystkich.

    W związku z chęcią zmiany posiadanego auta planuję zakupic dla siebie Skodę Octavia '09 FL.
    Po wizycie w jednym z okolicznych komisów natknąłem się na Octavie. Z wyglądu jak najbardziej OK. Ale po przemierzeniu elementów karoserii okazuje się, że grubość lakieru na drzwiach wynosi ok 98-110mikronów, następnie zmierzyłem pokrywę silnika błotniki przednie jak i tylne nadkola. Tu się okazało że Skoda ma około 150-160mikronów.
    Stąd moje pytanie czy to jest normalne zjawisko żeby były tak rozbieżne grubości powłoki lakierniczej na elementach??

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Sebuss, podobno norma jest do 200mikronów

      zdarza się różna grubość nawet w bezwypadkowych autach
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        #4
        Zamieszczone przez Sebuss
        Stąd moje pytanie czy to jest normalne zjawisko żeby były tak rozbieżne grubości powłoki lakierniczej na elementach??
        Takie rozbierzności są normalne, o ile mieszczą sie w skali. Przyjmuje się, że lakier fabryczny może mieć do ok. 180 nm grubości.
        O ile na masce podana przez Ciebie wartość nie powinna dziwić (ten element ma z reguły najgrubsza powłokę) o tyle na przednich błotnikach juz tak.
        Moja O II miała wartości ,od 78-80 - na dołach drzwi, do ok. 150 nm na masce właśnie.
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • Sebuss
          Classic
          • 2012
          • 10

          #5
          Właśnie czytałem że do 200, ale czy normalną sprawą jest że jest taka różnica. Autko sprawdziłem pod względem bezwypadkowości i miała tylko wymianę poszycia zderzaka tylnego.

          Komentarz

          • TomekRs
            RS
            • 2011
            • 1670

            #6
            Moze ktos za mocno polerke walnął

            Komentarz

            • dominik9420
              L&K
              • 2012
              • 1136

              #7
              To jest norma. Norma jest bodajże od 80 do 200 mikronów
              Ja bym się przejmował jakby różnica była pomiędzy 160 a na drugim elemencie np 800 mikronów.
              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
              Pozdrawiam i Szerokości!
              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez Big
                Moja O II miała wartości ,od 78-80
                to coś mało jak na 0II Z tego co pamietam moja ex 0II miała 140-170 - nie wielkie skoki były.
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • aronus
                  Rider
                  • 2008
                  • 643
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez piotrek_os
                  Zamieszczone przez Big
                  Moja O II miała wartości ,od 78-80
                  to coś mało jak na 0II Z tego co pamietam moja ex 0II miała 140-170 - nie wielkie skoki były.
                  Też tak mam. Druga sprawa to dokladność miernika którym mierzysz, bo jak miałem taki miernik coś za ponad stówę to wyniki zależały np od tego jak mocno dociśnie się miernik do laieru.

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8029
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    Sebuss, swoją mierzyłem i grubość wahała się od 120-150. Na tym samych elementach były różne grubości. Grubość 78-80 w metaliku chyba jest troszkę małą grubością, może jakaś polerka była miejscowa.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • dominik9420
                      L&K
                      • 2012
                      • 1136

                      #11
                      Miernik trzeba kalibrować co kilka pomiarów na specjalnych płykach
                      Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                      Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                      Pozdrawiam i Szerokości!
                      Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                      http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                      Komentarz

                      • Big
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6389

                        #12
                        Zamieszczone przez AdamB
                        Grubość 78-80 w metaliku chyba jest troszkę małą grubością, może jakaś polerka była miejscowa.
                        Owszczem to jest mała grobość, ale niestety dość często spotykana na nowoczesnych autach. Taka grubość jest np. całkiem narmalna na nowych japończykach.
                        Polerka nie ma tu nic do rzeczy, przy poprawnie przeprowadzonej korekcie lakieru znika ci ok 1 nm grubości.
                        Czarny Elegance

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8029
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Big, my tu piszemy o OII, ale masz rację w japończykach grubość lakieru jest dużo mniejsza. W Yarisce mojej żony jest około 95 do 100 na całym aucie.

                          Zamieszczone przez Big
                          przy poprawnie przeprowadzonej korekcie lakieru znika ci ok 1 nm grubości.
                          Nie wiem, czy możemy zakładać poprawną korektę lakieru czy usunięcie jakiś tam rys w aucie na handel.

                          [ Dodano: Sro 30 Sty, 13 14:48 ]
                          Zamieszczone przez dominik9420
                          Miernik trzeba kalibrować co kilka pomiarów na specjalnych płykach
                          Wiem, używam i mam takie w zestawie z miernikiem.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • Sebuss
                            Classic
                            • 2012
                            • 10

                            #14
                            Wiem że trzeba co kilka pomiarów kalibrować miernik, używam go na co dzień.

                            Reasumując temat, mam rozumieć że nie mam się czym zbytnio przejmować??

                            Komentarz

                            • anol89
                              Classic
                              • 2012
                              • 38

                              #15
                              ja by był malowany to byś miał ponad 300, szpachlówka ponad 500
                              Karol
                              Pensjonat Karwia
                              Wielkanoc 2014 nad morzem
                              Wielkanoc nad morzem 2014

                              Komentarz

                              • dominik9420
                                L&K
                                • 2012
                                • 1136

                                #16
                                A nie jest przypadkiem tak, że maska i błotniki mają grubszą powłokę z powodów wpływających czynników na te element?
                                Maska przecież się nagrzewa, a błotniki w pewnym stopniu narażone są na uszkodzenia mechaniczne.
                                Reasumując, to nie ma się czym przejmować, mógłbyś mieć wątpliwości jeżeli różnica na elementach była by np ok 800 mikronów
                                Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                Pozdrawiam i Szerokości!
                                Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                Komentarz

                                • piotrek_os
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8160
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez anol89
                                  ja by był malowany to byś miał ponad 300
                                  i to chyba nie raz :diabelski_usmiech
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz

                                  Pracuję...